Časté dotazy

Kupóny

Kde najdu platnost jízdného?

Platnost Vašeho dlouhodobého jízdného (kupóny a slevové aplikace) naleznete ve svém uživatelském účtu, ke kterému je přiřazen daný identifikátor. Platnost jízdného zobrazíte v sekci Moje kupóny.

Informaci o platnosti jízdného Vám také ochotně sdělí po předložení identifikátoru v Zákaznickém centru Lítačka ve Škodově paláci, na expresních místech Středočeského kraje a na kontaktních prodejních místech DPP.

Lze jízdné přesunout na jiný identifikátor?

Přesun jízdného je možný mezi osobními identifikátory téže osoby. Přesun kupónu se projeví do 60 minut.

Pro přesun jízdného online prostřednictvím uživatelského účtu musí být oba identifikátory, mezi kterými má být jízdné přesunuto, přiřazeny ke stejnému účtu. Jízdné lze následně přesunout v sekci Moje kupóny. Obdobně přesun provedete i v mobilní aplikaci PID Lítačka.

Jízdné může být dále přesunuto v Zákaznickém centru Lítačka ve Škodově paláci. S sebou budete potřebovat průkaz totožnosti a osobní identifikátor, na který má být jízdné přesunuto. Jízdné není možné přesouvat u anonymních identifikátorů a u karty Lítačka bez evidence.

Jak zjistím cenu kupónu?

Cena jízdného vychází z Tarifu PID a je při nákupu vypočítána na základě parametrů zvoleného jízdného, tedy podle zvolené tarifní kategorie, období a vybraných pásem. Ceníky kupónů naleznete zde.

Mohu zakoupit kupón s předstihem?

Ano, při nákupu kupónu můžete zvolit počáteční datum platnosti až 60 dní od data nákupu.

Kde zakoupím dlouhodobé kupóny?

Elektronické dlouhodobé kupóny lze zakoupit na e-shopu pidlitacka.cz, v mobilní aplikaci PID Lítačka, v Zákaznickém centru Lítačka ve Škodově paláci, na e-shopu DPP nebo na kontaktních prodejních místech DPP. Na kartu lze kupón zakoupit taktéž na pobočkách ve Středočeském kraji.

Kde zakoupím krátkodobé jízdenky?

Elektronické krátkodobé jízdenky lze zakoupit prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka. Stáhnout si ji můžete na Google Play nebo na App Store.

Kde zakoupím slevovou aplikaci pro bezplatné cestování?

Slevovou aplikaci, tj. Doklad o nároku na zvláštní cenu jízdného, lze zakoupit pouze osobně v Zákaznickém centru Lítačka ve Škodově paláci a na kontaktních prodejních místech DPP. Na kartu lze slevovou aplikaci zakoupit taktéž na pobočkách ve Středočeském kraji.

Tento druh jízdného není bohužel možné zakoupit online.

Jak zakoupím kupón online?

Pro zakoupení kupónu online je potřeba být registrován na pidlitacka.cz. Identifikátor, na který kupón zakupujete, musí být přiřazen k Vašemu registrovanému účtu, nebo k některému z propojených účtů.

Pokud jde o nákup kupónu ve zvýhodněné tarifní kategorii, musí být u identifikátoru nejprve doložen nárok na příslušnou slevu.

Mohu mít kupón na více identifikátorech?

Kupón nebo slevová aplikace jsou v danou chvíli přiřazeny vždy k jedinému identifikátoru, pomocí kterého je možné se v okamžiku kontroly prokázat. Důvodem je předcházení možnému riziku využití jednoho kupónu více osobami.

Mohu mít více kupónů na jednom identifikátoru?

K jednomu identifikátoru může být přiřazeno více kupónů. Při načtení identifikátoru jsou na odbavovacím zařízení zobrazeny všechny přiřazené aktuálně platné kupóny.

Jak zakoupím kupón pro více pásem?

Pásma vyberete během nákupu kupónu, zvolená pásma musí navazovat. Pokud si přejete zakoupit nenavazující pásma, je třeba vložit je do košíku zvlášť, jako oddělené položky.

Proč nemohu vybrat při nákupu pásmo 0?

Kupón pro pásmo 0 není možné zakoupit samostatně. Toto pásmo zakoupíte jako součást kupónu pro Prahu (P+0), nebo společně s alespoň 1. pásmem.

Mohu zakoupit studentský kupón online?

Pokud jste student a vlastníte platný český průkaz ISIC, lze uplatnit nárok na slevu online pomocí tohoto průkazu. Stačí pouze do osobních údajů uložit číslo průkazu ISIC, následně budete moci při nákupu zvolit studentský typ kupónu. Jestliže průkaz ISIC nevlastníte, bude potřeba navštívit kontaktní místo a nárok na slevu zde doložit s potvrzeným žákovským průkazem nebo s papírovým potvrzením o studiu (neplatí pro příměstská pásma). Případně pokud studujete na zahraniční škole, je potřeba doložit navíc i potvrzení o akreditaci školy vydané MŠMT ČR. Průkaz ISIC, žákovský průkaz a potvrzení o studiu jsou akceptovány pouze po dobu trvání školního/akademického roku, maximálně však v období 09/20xx až 10/20xx+1.

Kdy mohu zakoupit roční studentský kupón?

Roční studentský kupón lze zakoupit pouze pro pásma Prahy, pro příměstská pásma není tento druh kupónu nabízen. Roční studentský kupón je v prodeji s volitelným počátkem platnosti pouze v období od 15. 8. do 1. 11., pro jeho zakoupení budete též potřebovat potvrzení o studiu na celý školní/akademický rok.

Mohu koupit kupón s delší platností, než je platnost karty?

Osobní kupón je možné zakoupit s delší platností, než je platnost samotného identifikátoru. Až se bude blížit konec platnosti identifikátoru, stačí si kupón přesunout na jiný Váš platný osobní identifikátor.

Kupón s delší platností, než je platnost identifikátoru, nelze zakoupit na anonymní identifikátor a na kartu Lítačka bez evidence osobních údajů.

Kdy mi začne kupón platit?

V případě online nákupu se kupón stává ve zvoleném rozsahu platným ihned po vyřízení objednávky, o vyřízení objednávky jste informováni automaticky e-mailem. Pozor, úspěšné odbavení je garantováno až za 60 minut.

V případě nákupu na kontaktním místě je kupón platný rovněž ihned, ale cestující má povinnost po dobu následujících 60 minut předkládat zároveň s identifikátorem i doklad o koupi.

Proč si musím při nákupu na kontaktním místě uchovat doklad o koupi?

Tuto povinnost má cestující pouze 60 minut od nákupu. Důvodem jsou časové a datové požadavky na zaslání informace o zakoupeném kupónu do kontrolního zařízení. Toto zaslání není možné vždy provést v reálném čase, neboť kontrolní zařízení se pohybují i na místech bez datového pokrytí. V takovém případě kontrolní zařízení nemá informaci o kupónu a je potřeba se prokázat (spolu s identifikátorem) i dokladem o koupi.

Jak lze zaplatit online objednávku?

Objednávku vytvořenou přes e-shop pidlitacka.cz lze uhradit kartou online, nebo bankovním převodem, způsob úhrady si zvolíte přímo při nákupu.

Úhrada objednávky vytvořené v mobilní aplikaci PID Lítačka probíhá vždy s využitím platební karty, ale máte na výběr z více platebních metod. Můžete využít kartu přes platební bránu s možností jejího zapamatování, nebo můžete také využít platbu pomocí aplikace Apple Pay nebo Google Pay a potvrzovat tak platby např. jen otiskem prstu.

Z jakého důvodu si mohu při platbě převodem nastavit platnost kupónu nejdříve za 5 pracovních dní?

Při platbě převodem dochází k převodu peněz mezi různými bankami, a to může trvat i několik dní. V případě platby bankovním převodem počítejte s vyřízením objednávky do 5 pracovních dní a zohledněte to při volbě počátku platnosti zakupovaného kupónu.

Jaká je splatnost objednávky kupónu při platbě převodem?

Datum splatnosti je následující pracovní den od vytvoření objednávky.

Co se stane, pokud chybně nebo pozdě převedu peníze za kupón?

Pokud platbu zašlete až po nastaveném počátku platnosti kupónu, nebo ji zašlete chybně (například uvedete špatný variabilní symbol anebo nepřesnou částku), automaticky Vám ji vrátíme.

Objednávka v takovém případě nemůže být vyřízena a je potřeba provést nový nákup kupónu.

Jak zjistím, která pásma potřebuji?

Informace o trase a jejích pásmech lze získat například z vyhledávače spojení v mobilní aplikaci PID Lítačka, nebo přímo v jízdním řádu.

Kde najdu daňový doklad?

Fakturu za vyřízenou objednávku kupónu naleznete ke stažení v sekci Moje objednávky, případně v mobilní aplikaci v sekci Natavení účtu, záložka Moje kupóny. Pozor, naleznete zde pouze faktury za objednávky uskutečněné prostřednictvím e-shopu pidlitacka.cz nebo mobilní aplikace PID Lítačka. Pokud zakoupíte kupón na pobočce, doklad obdržíte přímo při nákupu.

Lze změnit rozsah platnosti kupónu?

Rozsah platnosti zakoupeného kupónu, tj. období jeho platnosti, pásma, tarifní kategorii nebo držitele kupónu, není možné měnit.

Lze pozastavit platnost kupónu?

Pozastavení platnosti kupónu není možné.

Lze kupón vrátit?

O vrácení zakoupeného kupónu lze zažádat u Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s. Vracení jízdného se řídí Tarifem PID a zpravidla se provádí na Centrálním dispečinku DPP, adresa Na Bojišti 1452/5, Praha 2. Více informací o možnosti vrácení jízdného najdete zde.

Lze vyměnit papírový kupón za elektronický?

Výměna papírového kupónu za elektronický není možná, a to ani obráceně, tyto kupóny jsou ze své podstaty odlišné.

Proč nemohu vybrat při nákupu pásma 10, 11, 12 a 13?

Kupón pro pásma 10, 11, 12 a 13 není možné zakoupit samostatně. Tato pásma zakoupíte společně s alespoň 9. pásmem, přičemž je nezbytné zachovat návaznost pásem (např. kombinace pásem 9+10, 7+8+9+10+11, 9+10+11+12+13 atp.).

Proč nemohu vybrat při nákupu desetiměsíčního kupónu pásmo P?

Desetiměsíční kupón je možné zakoupit pouze pro příměstská pásma 0-13, jízdné na území Prahy není v tomto jízdném zahrnuto, pouze dojezdové pásmo 0. Pokud potřebujete cestovat na území Prahy, doporučujeme k desetiměsíčnímu kupónu pro vnější pásma zakoupit také kupón pro Prahu. Pražský kupón platný v pásmech P+0 lze zakoupit měsíční, čtvrtletní nebo roční.